Ailemle Öğrenirim Öğrendikçe Güçlenirim

AİLEMLE ÖĞRENİRİM ÖĞRENDİKÇE GÜÇLENİRİM

( içerik)

 

Projenin  amacı: Okulumuz anasınıfı bünyesinde yapılan Ailemle Ögrenirim öğrendikçe Güçlenirim adı altındaki projenin yapılma amacı aile katılımını arttırmak, okul-aile iş birliğini sağlamak ve öğrenci özgüvenini sağlamaktır .  Bu amaçla yapılan projemizde tüm öğrencilerimiz ve aileleri aktif katılım sağlayarak planlanan zamana göre gerekli çalışma ve etkinliklere katılım sağlamışlardır.

Projede kullanılan yöntemler: proje yapılırken süreçte kullanılan yöntem ve tekniklerimiz olarak en başta problem  durumunu belirlemek amacıyla  BALIK KILÇIĞI yöntemi kullanıldı nedenler ve alt nedenler belirlendi. Aileler ile birlikte yapılan toplantı sürecinde proje sürecini zenginleştirmek amaçlı   karşılıklı BEYİN FIRTINASI yöntemi kullanıldı. Proje sonuna gelindiğinde ailelere  anket uygulandı ve öğrenciyle birlikte proje hakkındaki görüşlerini öğrenmek amaçlı bir veli-öğrenci  görüş mektubu yazılması istendi.

 

Projenin süreci: Anasınıfı öğretmenlerimiz tarafından problem durumu belirtildikten sonra Zamanlama için takvim hazırlanmıştır. Bu  planlamaya göre her hafta bir çocuk ve ailesi  görev aldıkları  hayvan ile ilgili kostüm, taç, afiş,hikaye,müzik, dans,sanat etkinliği, canlandırma ve bilmece gibi çeşitli çalışmalar yaparak sunumunu  yaptılar. Tüm aileler  sunumlarını yaptıktan sonra proje sonunda sergi oluşturuldu ve örnek olması adına okuldaki tüm öğrenciler sergiye gezi düzenledi.  Proje sonunda  katılım sağlayan tüm çocuk ve ailelere ayrı ayrı  başarı ve  katılım belgeleri takdim edildi . Tüm bu süreç resmi yazılı hale getirilip projeye basvuru yapıldı. Projemiz Muş ili genelinde  ikincilik almayı hak etmiştir.

 

Projede elde edilen faydalar: Aileler etkinlik hazırlayıp sunum yaparak özgüven sahibi oldular . Çocuklarının eğitimine katkı sağlayabilme duygusu velilerde aktif katılımı beraberinde getirdi. Çocuklar ise aile gücünü hissetti ve kendisini arkadaşlarının karşında ifade ederek özgüven sahibi oldular. Eğitime özellikle okulöncesi eğitimine olan değer ve görüşte olumlu anlamda gelişme sağlandı.

 

18-05-202318-05-202318-05-202318-05-202318-05-2023



Yazdır

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin



  Beğen | 9  kişi beğendi